marți, 24 iulie 2012

Concediu



Bine v-am regasit!
Am lipsit, dar motivat
Aveam nevoie de cateva zile de concediu.
A fost o hotarare pe moment.
Sotul a zis sa mergem si eu nu am zis nu
Am cautat pe booking cazare, am gasit si am plecat.

Totul a fost precipitat, mai ales ca fi-miu ne-a dat mari emotii cu 2 zile inainte. A facut febra mare si rosu-n gat. Ne-am dus repede la spital, doctorul lui era in concediu, iar d-na doctor de acolo, de la ORL, era cat pe ce sa-mi puna pofta-n cui cu plecatul.
Norocul nostru ca hemoleucograma i-a iesit ok, iar la exudat, ulterior, nu a iesit nimic ciudat.
Ne-a dat tratament, noi l-am respectat intocmai si peste 2 zile am plecat.
Am ales ca destinatie Thassos.
Este a treia oara cand am mers.
M-as reintoarce oricand acolo. Sunt indragostita de aceasta insula.
Am plecat la 4 dimineata de acasa. Am ales sa tranzitam Bulgaria pe timpul zilei.
Traseul l-am parcurs pe ruta: Ruse-Byala-Veliko Tarnovo-

-Gurkovo-Nikolaevo-Stara Zagora-Dimitrovgrad-Haskovo-Harmanli-Ormenio-

-Orestiada-Soufli-drumul spre Alexandropoulis-spre Komotini-spre Xanthi-am parasit autostrada pe iesirea spre Keramoti de unde am luat ferryboat-ul spre Thassos.
La vama la Giurgiu am platit taxa de pod (parca 27 ron) care, intre noi fie vorba, e de neinteles de ce este atat de mare, podul este praf.
Am luat 2 vignete (una acopera numai o saptamana si costa 5 euro/fiecare)  pentru tranzitarea Bulgariei
Drumul la dus nu ni s-a parut greu.
L-am parcurs duminica.
Ni s-au parut foarte ciudate limitele de viteza din Bulgaria, totusi le-am respectat la sange.
In zona Dimitrovgrad drumul este praf.
In rest, in Bulgaria nu am avut probleme.
Am alimentat de la OMV, unde am platit fara probleme cu cardul.
In Grecia, am intalnit o portiune de drum in constructie, care era varza.
In rest am parcurs drumul pe autostrada. A fost ok.
Am ajuns in Keramoti, de unde am luat ferryboatul. Circula des, aproape din ora-n ora.









Am hranit pescarusii cu biscuiti made in Romania :)) Nu le-au displacut, iar fi-miu a fost incantat.
Am ajuns pe insula, iar de aici ne-am indreptat spre Skala Potamia, unde ne-am cazat.
Cazarea a fost intr-un studio cu chicineta.
Cazare super ok pentru noi, gazde primitoare, perfect pentru un concediu in regula.
Noi am ales sa luam micul-dejun in camera, din cauza kinder-ului, drept urmare ne-am facut cumparaturile la supermarketurile din Skala Potamia si din Limenas. Mi-am reamintit de iaurtul gros de-l taiam cu un cutit, de maslinele stafidite bune-bune si de berea Mythos.
Mesele principale le-am servit la tavernele din localitate. M-am axat pe peste, miel si fructe de mare, mancaruri pe care nu le mananc acasa. Excelente :)
Singurul minus din acest concediu a fost prezenta vanzatorilor ambulanti de jucarii, flori sau alte nimicuri, a unei sa-i zicem formatii ambulante, ce ma enerva de fiecare data si a cersetorilor. Ultima oara cand am fost nu i-am intalnit, iar acum am avut oarece soc sa dau de ei. Nu-mi lipseau si nici nu aveam nevoie de ei. Nu stiu de ce li se permite si de ce se cumpara de la ei.
Nu am avut nevoie de mai mult sa ma simt bine, iar apa a fost cum imi aduceam eu aminte, limpede, clara, sarata si de data aceasta valuroasa.
Noi am ales Skala Potamia din cauza copilului. Plaja aici este cu nisip, intrarea in apa este lina, iar apa de obicei, fara valuri.









  




Ei bine, anul acesta a fost exceptia de la regula, facand neinteresanta vizita la Paradise Beach :)). Dar despre alte plaje vizitate si despre turul insulei, intr-o alta postare.
Am prins o zi cu nori, iar ultimele 5 zile marea a fost destul de agitata.
Plecarea s-a facut mai mult cu ochii in lacrimi, cu regrete ca nu am apucat sa vizitez mai nimic, ca timpul a zburat si ne-am trezit ca a venit ziua plecarii.

















Am hotarat sa mergem sa vizitam un pic Kavala si sa plecam pe la 11 noaptea spre casa.
Kavala este un oras foarte frumos, dispus sub forma de amfiteatru, locuintele au vedere la mare. Este principalul port maritim din Macedonia estica si capitala prefecturii Kavala.
Ne-am petrecut o dupa-amiaza acolo. Am vizitat si castelul, iar ultimele ore le-am lenevit la o terasa pe faleza, de unde ne-am delectat cu frappe cu inghetata.





























Daca la dus drumul a fost ok, noi fiind odihniti, la intoarcere a fost fix pe dos.
Grecia am traversat-o in timpul noptii, pe autostrada a fost bine, cam nasol cu parcarile, nu sunt foarte dese si nici benzinarii nu sunt, trebuie sa cobori de pe autostrada.
Am ajuns in vama dimineata, unde am ramas pentru o ora, timp in care am adormit tun.
Bulgaria la intoarcere a fost chinuitoare, din cauza limitarilor de viteza.
Si am ajuns acasa, unde am gasit multe plante la pamant, din cauza vantului...imi vine sa ma urc din nou in masina si sa plec :((
Pana apuc sa micsorez fisierele video, am incarcat cateva poze. 



4 comentarii:

  1. Foarte frumoase pozele. Pare o vacanta reusita :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Adica am calatorit spre Romania cam in acelasi timp, voi prin Bulgaria, noi prin Serbia ... Frumos la Thassos, eu n-am ajuns pe-acolo :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, este foarte frumos. Sper sa treaca moda cersetorilor de tot soiul
      Boem, linistit, apa clara, nisip, mancare buna.
      Cam ce vrem noi intr-un concediu

      Ștergere