duminică, 1 iulie 2012

Concert Julio Iglesias


Aseara am fost la concertul lui Julio Iglesias in Bucuresti, la Zone Arena.
Incerc sa povestesc foarte succint.
In primul si-n primul rand, organizatorii au spus in presa ca intrarea la spectacol se va face incepand cu ora 17:00.
Cand am ajuns, cei de la poarta habar nu aveau cand sa ne dea drumul.
Cred ca am inceput sa intram de pe la ora 18:15.
Perchezitiile obisnuite.Am trecut prin trei filtre pana am ajuns in zona scaunelor.
Mancarea si bautura foarte scumpe.
Era o politica a schimbarii banilor in jetoane.
1 jeton era echivalentul a 6 ron.
Te duceai, dupa aceea, la un alt stand unde, in schimbul jetonului/jetoanelor, iti dadeau apa la pahar, bere la pahar, sau un hot-dog cat o zi de post.
Apa=1 jeton
Hot dog=1 si ½ jeton.
Sincer, nu stiu cum recupereai cealalta jumatate a jetonului. Erau pregatiti sa-ti taie jetoanele, sau era o politica prin care te obligau sa-ti mai cumperi ceva, sa nu iesi in paguba. Habar nu am...
Eu mi-am luat doar apa. Mi s-a parut foarte scump. 6 lei un pahar de apa.
Pana a inceput spectacolul, am putut admira derapajele vestimentare ale partii feminine prezente la spectacol.
Clar, nu mai stim sa ne imbracam...

 Concertul a inceput cu o minima intarziere.
A fost o prima parte stangace, neconfortabila. Probabil caldura...
Nu a durat mult.
A povestit despre relatia lui cu Romania, cu Brasov, cu inceputurile in muzica.
Lume pestrita, admiratori de la 5-6 ani la 80 si de ani.
La varsta lui, a reusit sa adune laolalta generatii diferite, facandu-le sa vibreze pe aceleasi melodii.
Melodia “La Carretera” a cantat-o in amintirea prietenului Valeriu Lazarov.


A povestit si despre inregistrarea melodiei “Caruso” si de relatia acestuia cu Luciano Pavarotti. De asemenea, a povestit ca i-a lasat o nota, in care i-a scris “Thank you for everything. See you in Heaven”
Am intalnit acea carisma, speciala, acea forta interioara care m-a fascinat dintotdeauna.
Am reascultat melodii de suflet, superbe.
Am asteptat sa cante alte melodii, ritmate, gen Aqua Dulce...sau Baila Morena. Venisem pregatita sa ma manifest atat de zgomotos.
Daca in prima jumatate de ora am asistat la o incalzire a publicului, dupa aceea participantii la spectacol s-au dezmortit. 


Nu gresesc daca spun ca publicul astepta mai multe melodii ritmate.
Nu neg insa, ca la varsta lui, inca se mai urca pe scena. S-a plans de caldura din Bucuresti...intr-adevar, aseara a fost cald.
Vocea nu-l mai ajuta atat de mult, recunosc. Nu a contat insa, caci pentru mine va ramane acelasi Julio.
La final insa, a plecat grabit de pe scena, lasandu-si admiratorii sa aplaude in gol dupa un biss.
Nu si-a mintit admiratorii, punand melodia si el sa faca playback. A incercat, atat cat a mai putut, sa le cante, sa induca acea stare speciala, pe care o simti cand asculti melodiile cantate de el.
Am simtit un pic de dezamagire in suflet, ca nu am prins unul din concertele acestuia din trecut, cand suflul era altul...
Am fost fericita ca am reusit sa-l vad in carne si oase.
Sunt si voi ramane pe veci o mare fana a lui.
Un mare minus il primeste insa Zone Arena.
Organizare execrabila,  in sectoarele rezervate scaunelor, acea mizerabila podea care se misca si cand respirai, m-a enervat rau.




4 comentarii:

  1. parc-ai fi descris concertul Madonnei... aceeasi organizare, in Parcul Izvor... aceleasi jetoane, aceeasi organizare tipic romaneasca... in plus, Madonna a fost jumi-juma: playback si live... si tot o iubesc, si tot imi amintesc cu placere de concert...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici nu stii cat mi-am dorit sa prind un concert cu el.
      In capul meu, l-am ridicat la rang de Zeu.
      Acea voce suava, acea privire calda, acel fior pe sira spinarii cand ii auzeam melodiile...
      Pentru mine va ramane Zeul meu, cel ce ma insoteste cu vocea lui peste tot, fie in masina, in casa cu volumul dat la maxim, fie la casti.
      Vorba ta, pacat de organizare

      Ștergere
  2. Faza cu jetoanele e de ani de zile, la orice concert e la fel...si scumpetea e mare...la Zone Arena am fost si noi la un concert Aerosmith :)) alte gusturi :))si intr-adevar, calcam ba prin praf, nisip, ba prin ramasite de bitum...asta e la noi, organizare la minim, dar cu pretentii de incasari colosale.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noi ultima data am fost la un concert in sala.
      Sunt cativa ani de atunci.
      Intre timp s-a nascut copilul si am abandonat pentru o perioada concertele.
      De aceea nu stiam de faza cu jetoanele.
      Dar sa spui ca ai facut un loc special pentru concerte si sa arate in halul asta...
      Mie imi pare rau ca am ratat Guns'n'Roses

      Ștergere