sâmbătă, 12 ianuarie 2013

Ceaiul de salcie pentru inradacinare

"contine AUXIN =>IAA pe prospecte

Pasul 1
Aduna ramurile de salcie direct din pom prin taiere cu o pereche de foarfece ascutite.Fiecare crenguta ar trebui sa fie mai puţin de 1 cm diametru. Puteti folosi crengi cazute, daca acestea sunt foarte proaspete.
Pasul 2
Jumuliti toate frunzele de pe ramurile de salcie si aruncati-le. Taiati fiecare ramura în bucati mici, de cativa centimetri lungime. Cu cat bucatile sunt mai scurte, cu atat mai mult auxin va iesi din ele. Auxin este hormonul care incurajeaza cresterea radacinilor.
Pasul 3
Se fierbe o oala cu apa pe aragaz. Apa ar trebui să fie suficienta pentru a acoperi complet toate bucatile de creanga de salcie. Toarna apa peste bucatile de ramura de salcie si lasati sa stea peste noapte.Se pot fierbe bucatile de crengi timp de jumatate de ora. Apoi se lasa sa se raceasca peste noapte. In acest timp va iesi maximul de hormon de inradacinare din crengi in apa.O alta metoda este de a pune bucatile de crengi in apa caldutza si a le lasa 24 - 48 de ore sa stea in apa mentinuta calduta.
Pasul 4
Cu o sita separati bucatile de creanga din oala si aruncati-le. Salvati ceaiul de salcie într-un flacon etans sau borcan cu capac. Se poate pastra 2 luni fara probleme in borcanul inchis ermetic.Se poate stabiliza adaugand miere sau zahar invertit, pentru a deveni mai aproape de gel.
Pasul 5
Se scufunda butasii de plante in ceaiul de salcie si se lasa acolo pentru cateva ore pentru eficienta maxima. Nu puneti frunzele in apa salcie, doar partea de creanga unde vreti sa creasca radacini. Dupa inmuiere, acestea se scot si se planteaza in ghiveci. Se urmaresc cu grija si se uda bine. Este bine de tinut intr-un mediu cu umiditate mare. Lumina nu trebuie sa fie foarte puternica. Se mai poate adauga vitamina B pentru cresterea eficientei gelului
O metoda buna de intarire a plantelor este de a pune in apa de udare o foarte micacantitate de aspirina 1:10.000"




Metoda nu a fost incercata de mine.
Am sa o incerc in aceasta primavara.



16 comentarii:

  1. E bine, ca se poate pastra, ca la mine-s departe salciile si nu pot merge in excursie des :) De miere stiam, dar mierea o poti folosi doar la butasi, nu merge pusa peste seminte :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tot incerc sa gasesc doza de udare pentru plantute plantate deja

      Ștergere
    2. Eu am udat rosiile cu apa de salcie.Au avut o crestere buna ,viguroasa ,frunzele sanatoase carnoase,Nu am facut apa in mod special ,doar ca din intamplare cazuse intr-o cuva de cc 1 m3 cateva ramuri de salcie pletoasa.Culmea ,cresterea nu am observato eu ci o vecinacare m-a intrebat ce pun la rosii de s-au dezvoltat asa !Fiind acelasi soi deosebirea de crestere era vizibila atunci mi-am dat seama ca apa din bena lea ajutat.Faptul ca la fiecare curpan am pus cate un bidon pet cu fundul taiat si la partea dopului am pus un capat de teava 20cm , pexal cu 4 gauri laterale la un capat jos, cu care am fixat bidonul in pamant.Saptamanal umpleam bidoanele cu 2 litr de apa .

      Ștergere
    3. Domnule Chirac, ne-ati dat o veste buna.
      O sa tin seama de recomandarile dvs si poate reusesc si eu sa revin cu o postare in vara pe baza acestui subiect.

      Ștergere
    4. la butasi de goji or avea efect?cum sa fac sa pastrez pentru mai mult timp apa de salcie tinand cont ca plantezi butasii primavara iar ramurile trebuie,banuiesc,sa le culegi de toamna...iar compozitia e valabila doar 2 luni?

      Ștergere
    5. Domnul Bogorodea, eu stiam ca butasirea se executa vara si toamna, cand (oricum) salcia este verde si se poate folosi apa de salcie din belsug.
      Dar, daca dvs va referiti la planta cu tot cu radacini pe care o plantati primavara, eu zic ca mranita si udat din belsug cateva zile ii va asigura un start bun.

      Ștergere
    6. Daca vreti sa incercati butasirea si primavara,eu cred ca puteti dizolva niste aspirine simple in apa si sa udati cu ea butasul cateva zile.

      Ștergere
  2. Si pentru ca aspirina se face din salcie, e mai usor de folosit direct...

    RăspundețiȘtergere
  3. Aspirina este acid salicilic, extract din coaja de salcie. Probabil ca pastila de azi este sintetizata chimic.
    Ca pastila se foloseste 1 pastila jumate, pisate ofc, in 7- 8 litri de ceai de compost, si se pulverizeaza saptmanal dimineata rosiile in special. Plantele devin puternice impotriva bacteriilor fungilor si virusilor :))))
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am cautat acum pe net si am vazut ca se mai foloseste si la plantare
      Multam

      Ștergere
  4. Cica si scortisoara ar fi buna la inradacinat

    RăspundețiȘtergere