luni, 29 octombrie 2012

Muschiulet de porc afumat

Am incercat zilele trecute sa fac un mezel de casa.

Am condimentat o bucata de muschi, frecand bine cu sare grunjoasa, un pic de zahar, piper, cimbru, usturoi praf (toate dupa gust) si l-am lasat o noapte la frigider.
A doua zi am completat condimentele cu amestec de legume uscate (facut de mine) si l-am mai lasat o noapte la frigider.



A treia zi l-am transferat intr-o oala in care am pus vin alb, apa, 3 catei de usturoi si l-am lasat la fiert, cam 30 de minute.

Intre timp am pregatit o afumatoare...improvizata.
Improvizatia am gasit-o pe net, eu am preluat-o cu ce aveam prin casa, o oala de aluminiu, un gratar si un capac.

Am imbracat oala cu folie,


am facut un pachetel din ceai verde, zahar, orez, o craca de visin cu tot cu frunze si usturoi cu tot cu frunze,





l-am perforat cu furculita,


l-am asezat pe fundul oalei,


am pus gratarul,

am pus muschiuletul pe gratar, iar oala pe foc mediu, acoperita cu folie si capac.


L-am lasat pana s-a inrosit. Eu recunosc ca l-am lasat cam mult, ocupata fiind cu copilul.


A fost consumat pe post de mezel. 
A fost foarte bun, nu a rezistat in frigider decat 2 zile, deci nu stiu sa zic cat rezista la rece.


Urmatorul muschiulet o sa-l fac la bunici, intr-o afumatoare, nu intr-o improvizatie.

Pregatisem si un borcan cu muraturi pentru el, dar a disparut inainte ca muraturile sa fie gata :))




4 comentarii:

  1. Ce idee grozava ! Daca nu mi-ar fi frica, sa nu dau foc la casa, as incerca ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De dat foc nu se pune problema...si eu as mai incerca, insa afara
      La cat eram de curioasa, tot am ridicat capacul si s-a cam imprastiat din fum in casa. Numai si numai din cauza asta, data viitoare le fac la bunici, in afumatoare

      Ștergere
  2. Foarte buna ideea - o sa incercam si noi in weekend, insa in casa. Daca vrei o afumatoare pentru casa, noi am luat una marca Demeyere - are si lemne de esenta tare pentru afumat. O gasesti aici, daca te intereseaza - http://www.la-baguette.ro/produs/afumatoare+28+cm+-+demeyere+-+set80828s_1441.htm
    Pana acum am afumat la ea piept de rata si somon - ambele au iesit ff bune. Am cam neglijat-o in ultimul timp si vreau sa o punem la treaba cu muschiuletul. Daca il facem in weekend, te tin la curent.

    RăspundețiȘtergere