miercuri, 4 aprilie 2012

Copacelul


Înainte de a pune poze cu copăcelul:



Clar, sunt o albinuţă eficientă J

Acum, să vorbim despre copăcelul oarecum necunoscut din curte.
L-am adus de la munte acum 3 ani, era pe o porţiune stâncoasă, gata să cadă, mi-a fost milă de el şi l-am adoptat, crezând că este alun 
Acum nedumerirea mea este dacă chiar am luat alun sau vreun copac falnic de pădure?

Pe net  am găsit următoarele informaţii:
"

Alunul

Corylus avellana L.

Alun ; Fr. : Noisetier ; G. : Gemeine Hasel ; M. : Kozonseges mogyoro ; R. : Leşcina abîknavennaia.

Caractere de recunoaştere. Planta: Arbust de 4-5 m înălţime; tulpina : ramificată de la bază ca o tufă, formînd o coroană largă ; scoarţa : netedă, cenuşie-gălbuie cu pete mari albicioase ; mugurii : ovali sau sferici, comprimaţi lateral, cu peri mari, glanduloşi; frunzele : lăţit-ovate cu vîrf brusc-acut şi baza cordiformă, marginea neregulat dublu-serată, lungi de 6-13 cm, late de 5-9 cm ; păroase pe ambele feţe cînd sînt tinere (la cele mature numai pe faţa inferioară) şi în special pe peţiol; flori : unisexuate ; cele mascule în amenţi, cîte 2-4, cu o bractee şi 2 bracteole concrescute ; cele femeieşti cîte 2 la subsuoara unei bractee, apar primăvara înaintea înfrunzirii ; fructele : achene grupate cîte 1-4, cu coaja subţire, înconjurate de un involucru ca o cupă."



Cică alunul se ramifică la bază ca o tufă. Acesta este solitar.
Scoarţa lui este mai degrabă verde cu pete albicioase, decât cenuşie-gălbuie


Iar mugurii sunt cam aşa:

HELP!
Şi dacă tot am ieşit cu aparatul foto, am mai făcut câteva poze






Şi ca să inchei sesiunea foto pe ziua de azi:





LATER EDIT: Am găsit o poză cu copăcelul, când l-am plantat















4 comentarii:

  1. Buna, m-a pus Stefan sa te intreb de unde ai luat alunul? si inca ceva, unde locuiti voi ca vad acolo o gradina imensa....

    RăspundețiȘtergere
  2. Aşa am crezut şi eu, că este alun
    Se pare că nu este.
    L-am luat de la munte, era un pui gata să cadă de pe o zonă stâncoasă, lângă Moeciu

    RăspundețiȘtergere
  3. S-ar putea sa fie cam din aceeasi familie, si anume arin ...si noi era sa ne pacalim in Bran cu ceva asemanator

    RăspundețiȘtergere
  4. Asteptam eu mult si bine sa faca alune hihihi

    RăspundețiȘtergere