sâmbătă, 2 iunie 2012

Ieri

Zi perfectă.
Plimbare în parc, din tobogan în tobogan, iar fetiţele l-au prins de mână şi au alergat în jurul parcului, râzând voioşi. Păreau că se cunosc de-o viaţă.

La vârsta aceasta nimic nu-i tulbură. Încă nu le-a fost ştirbită inocenţa şi încrederea în cei de lângă ei. 
După aceea, ne-am dus să vizităm o fermă. Ca şi data trecută, acum tot părculeţul cu tobogane şi nisip era mai interesant. 

Animăluţele le-a vizitat numai ameninţat cu plecarea acasă :))








În timp ce el se juca liniştit, pe mine m-a cuprins un sentiment ce nu-l pot descrie.
Pentru el fiecare zi noi paşi, noi abordări, noi cuceriri, noi asimilări.


Pentru noi, fiecare zi ce trece ne determină să conştientizăm scurgerea timpului peste noi. 
Deja are accese de independenţă, iar eu mă văd nevoită să deschid aripile din ce în ce mai mult şi să-l las să zboare :(

De acolo ne-am dotat cu lapte, iar la întoarcere ne-am cumpărat cheag, după o adevărată muncă de detectiv :)) şi m-am apucat să fac brânză.
Am găsit pe site-ul lui Vasi reţeta şi mi-am reamintit cum făcea şi bunica brânza.
http://vasi-gioni.blogspot.ro/2011/08/cum-se-face-branza-telemea-how-to-make.html

Am pregătit laptele, l-am lăsat să se răcească până pe la 35 de grade şi am adăugat cheagul, amestecând de jos în sus câteva minute.

L-am lăsat un timp, după care am taiat în toate direcţiile, am pus peste strecurătoare tifon mai dens şi am scurs zerul.



Am lăsat brânza la scurs o perioadă, după care am aşezat-o pe fund, cu o greutate peste ea. Am lăsat-o aşa cam 2 ore.
Am uitat să fac poze cu brânza aseară.
Am pus într-un borcan zer cu sare, am tăiat brânza felii şi am băgat-o în borcan, iar borcanul în frigider.

Reţetă reuşită, soţul spune că e bună la gust, deşi a ieşit foarte puţină din 8 l de lapte, probabil din cauza procentajului de grăsime.



4 comentarii:

  1. Ce zi frumoasa si plina cu de toate !
    E grozav, sa ii vezi pe cei mici la joaca. Si ce repede se schimba totul ... de la o zi la alta.
    Sint invidioasa pentru brinza ! Arata extra bine.
    O seara linistita si o saptamina reusita !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, a fost pe placul meu ziua :)
      O saptamana minunata, Dani!

      Ștergere
  2. Ce frumos...hmmm, noi am fost duminica la Ferma Animalelor...aproape coincidenta...Anei i-a placut peste tot dar nu si la trambulina...

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce tare :)
    Copilasul meu a fost luat de la trambulina cu forta :)) daca era dupa el, o adopta

    RăspundețiȘtergere