miercuri, 7 noiembrie 2012

ARDEI IUTI LA BORCAN

 

 Cum astazi am strans ardeii iuti, m-am uitat pe net dupa o reteta simpla si rapida. 
Am gasit-o la Laura Laurentiu si am facut 3 borcane.



Ingrediente:

-ardei iuti
-condimente diverse
-otet
-apa
-zahar sau miere

Se spala ardeii, preferabil cu manusi, se pun in borcane. Se pun o parte din condimente
Se face un amestec din 1/2 apa, 1/2 otet, restul de condimente si 1 lingura de zahar ( miere) la 100 ml de lichid si se pune peste ardei





Se capacesc borcanele

Ardeii astia sunt extrem de picanti. 
Eu chiar spun ca sunt nemancabili. Dar eu nu prea mananc iute
I-am murat ca imi era mila de ei, altfel ii pierdeam definitiv.
Si apoi am stat eu stramb si am judecat drept ca o sa folosesc din zeama lor. Sper ca macar zeama sa fie comestibila.
Dar borcanele sunt asa haioase cu acele culori

8 comentarii:

  1. Fara sare, fara apa cu otet clocotite?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa am gasit reteta.
      La cat sunt de iuti, m-as mira sa se "ofileasca" :)))

      Ștergere
  2. Ce bine arata :( yummy, papa bun!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Arata foarte bine, intr-adevar
      Cat despre gust...eu ma rog sa mai scape din iuteala, sa-i pot manca si eu, ca altfel raman doar cu uitatul :)))

      Ștergere
  3. Eu mananc iute, uneori mi se infunda si urechile de cat de iute e, dar imi place, mostenire de la mama :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Habar n-aveam, ca si ardeii iuti se fac muraturi :) Eu i-am uscat pe sfoara si acum stau agatati frumusel pe un suport in bucatarie. Pun cantitati infime la gatit, ca-s grozav de iuti ...
    Stii, ca exista creme antalgice cu extract de ardei iute ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cica s-a mai descoperit ca:
      "Nu este un mit! S-a demonstrat stiintific ca substanta pe care o contine ardeiul iute - capsaicina - reduce greutatea corporala prin marirea consumului de energie si diminuarea poftei de mancare. Mai multe studii au atestat efectul real al capsaicinei in arderea grasimilor, deci persoanele care folosesc ardeiul iute in regimul de slabire nu gresesc absolut deloc."

      Ștergere