vineri, 1 februarie 2013

Cu capul in jos

Cand locuiam la bloc, faceam tot felul de experimente

Acesta este un exemplu
Cum sa cresti cherry cu capul in jos










In urma acestui experiment nimeni nu a avut de suferit, poate doar vecinii...cam salivau pe la geamuri :)))

25 de comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Am luat o sticla de 5 litri, i-am taiat fundul, am intors-o invers, am pus rasadul cu capul in jos in sticla, cu grija sa nu rup,am pus un carton mai dur (cu care am inconjurat tulpina rosiei, un cerc cu o taietura si o mica gaura in mijloc)l-am asezat in gura sticlei, in timp ce sotul tinea de rasad si astupa cu mana gura sticlei, eu am pus pamantul.
      M-am chinuit un pic, dar a fost amuzant.
      Cand udam apa curgea pe gura sticlei, chiar si cu carton (am mai pus si burete), dar rosiile nu s-au imbolnavit, surprinzator

      Ștergere
  2. As vrea sa incerc si eu, sunt curioasa cum ar arata in salcie:)

    RăspundețiȘtergere
  3. tare ideea ta :))
    nu mi-ar fi tras prin cap

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-i asa? :)))
      Cum ziceam eu zilele trecute...unii au stolul :)))

      Ștergere
  4. Unii sunt extrem de ingeniosi, vrei sa zici! M-ai lasat cu gura cascata!Chiar daca stau spre vest, pe-asta trebuie s-o incerc! Neaparat! Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cand apar florile, iei o pensula mica (de desen) si o plimbi usor de la o floare la alta. Asta sa stii sigur ca s-au polenizat.
      Si sa pui pamant bun in ghiveci

      Ștergere
    2. De-asta cadeau florile? Nu se polenizau? Nu rade, ca nu stiu! Pamant bun aveau, in fiecare an cumpar altul, am facut si zeama de urzici, de mi-am facut din vecini dusmani pe viata!Multumesc, raman datoare, esti formidabila!

      Ștergere
    3. Se poate sa fi fost lipsa polenizarii.
      Era greu sa ajunga vreo albina la mine-n balcon, asa ca eu procedam mecanic. Pe langa pensula, mai aplicam si scuturatul usor de planta.
      Caderea florilor se poate intampla si de la vreme rece.
      Dar eu nu sunt experta...

      Ștergere
  5. Esti o fata curajoasa :) Bravo ! Am mai auzit de rosii crescute asa, dar poze n-am vazut niciodata. E ceva, sa ai rosiile perdea la balcon, vecinii nu-s de condamnat ca salivau :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost interesant :)
      Cum balconul era spre sud, ne capiase soarele.
      In acel an am avut umbra :D

      Ștergere
  6. iata, esenta blogului, schimbul de informatii si nebunia placerii acestui fapt--deci multumiri, fiindca, cu siguranta voi incerca...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine ai venit, Daniel!
      Pai in acest caz iti urez "distractie placuta cu plantutele!"

      Ștergere
  7. Cred ca le-a venit mintea la cap rosiilor alea1:))

    RăspundețiȘtergere
  8. Interesant! Am citit ca toamna se pot scoate rosiile din culcusul lor, inflorite fiind si se pot aduce in casa plantate intr-un ghiveci sau sticla mare de plastic , intoarse cu capul in jos, ca in exemplul tau si se pastreaza asa pana la Craciun. Astfel, poti avea rosii din gradina, pana iarna. Am sa caut articolul si revin :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Foarte tare! Ai profitat si de spatiul de sus, care altfel ramanea gol. Stiu si eu cum e sa stai la bloc si pe doua-trei pervaze si in balcon sa incerci sa faci "gradina". Dar ideea asta nu mi-a venit. Pe acelasi principiu cred ca merge sa cultivi si ardei. Bine, acum nu mai e cazut. Insa e o idee buna pentru gradinarii fara gradina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai daca mai stateam mult, probabil ma mutam sus pe terasa cu plantele :))

      Ștergere
  10. Nu stiu ce se intampla cu metabolismul plantei. Nu sunt de specialitate, dar din ce mi-a spus prof. Fati acum 50 de ani, vasele capilare s-au dezvoltat pt. ca apa sa invinga gravitatia (presiunea superficiala, de la fizica), ori in timp aceasta functie a plantei se va atrofia, vor aparea schimbari genetice, etc. Daca vom face toti acest lucru, intr-o zi rosiile nu vor mai putea fi cultivate decat cu curu' in sus.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma indoiesc ca toti cei ce au balcoane au astfel de curiozitati.
      Si apoi nu toate soiurile se preteaza la cultivarea in ghiveci, cu capul in jos.
      Si in cele din urma...expresia de pe fetele vecinilor face toti banii

      Ștergere
  11. Eu locuiesc la țară și am spațiu foarte mult dar pentru curiozitate vreau să agăți bidoanele cu răsaduri sub bolta de viță de vie pentru experiență

    RăspundețiȘtergere